1. OBSŁUGA FINANSOWO-KSIĘGOWA
- 1.1 Prowadzenie ewidencji księgowej w licencjonowanym programie finansowo-ksiegowym, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa polskiego:
- pobieranie i rozliczanie zobowiązań poszczególnych użytkowników lokali,
- przygotowywanie zawiadomień o opłatach eksploatacyjnych,
- przygotowywanie uzgodnień sald,
- przygotowywanie projektów rocznych i wieloletnich planów gospodarczych zarządzania nieruchomością, włączając wymagane korekty tych planów,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- przygotowywanie informacji o kosztach zarządu nieruchomości oraz rozliczenie zaliczek przeznaczonych na ich pokrycie,
- składanie Zleceniodawcy zestawienia wpływów oraz wydatków związanych z wykonaniem usług wynikających z umowy wraz z dokładnym określeniem przeznaczenia środków na poszczególne usługi.
- 1.2 Windykacja
- przygotowywanie wezwań do zapłaty,
- przygotowywanie pozwów sądowych o zapłatę (postępowanie upominawcze),
- przygotowywanie dokumentów dotyczących zadłużeń dla kancelarii prawnej (sprawy poza postępowaniem upominawczym),
- telefoniczne i osobiste wyjaśnianie stanu płatności,
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat i zadłużenia.
- 1.3 Obsługa finansowa
- przygotowywanie przelewów tradycyjnych i internetowych,
- współpraca z bankami,
- obsługa lokat bankowych,
- pozyskiwanie środków finansowych (pożytków, kredytów bankowych, itp.).
- 1.4 Obsługa kadrowo-płacowa
- sporządzanie list płac, rachunków do umowy o dzieło oraz zlecenia,
- naliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od płac,
- sporządzanie rocznych rozliczeń PIT dla pracowników,
- obliczanie wysokości składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
- sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych do ZUS-u.
2. OBSŁUGA PRAWNA (WE WSPÓŁPRACY ZE ZLECENIODAWCĄ)
- reprezentowanie Zleceniodawcy na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- przygotowywanie i opiniowanie umów,
- przygotowywanie i opiniowanie innych dokumentów.
3. OBSŁUGA ADMINISTRACYJNO-EKSPLOATACYJNA
- przygotowywanie budżetu dla nieruchomości,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników wraz z weryfikacją stanu prawnego i faktycznego,
- bieżąca obsługa eksploatacyjna nieruchomości w tym wszelkie kontakty z kontrahentami i usługodawcami ze szczególnym uwzględnieniem:
- dostawy usług komunalnych i mediów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości, ochrony, utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku, służących do wspólnego użytku, utrzymania należytego porządku i czystości terenu działki, chodnika wzdłuż budynku i innych terenów, koszenie trawy wraz z pielęgnacją zieleni w okresie letnim oraz odśnieżanie ciągów komunikacyjnych w okresie zimowym.
- przygotowywanie procedur bezpieczeństwa dla mieszkańców oraz regulaminu porządku domowego, zawierających informacje dotyczące kontroli dostępu do budynku oraz procedur usuwania usterek,
- bieżąca obsługa informacyjna użytkowników lokali, w sprawach dotyczących części wspólnych jak i dla indywidualnych lokali, w uzgodnionych godzinach,
- ubezpieczenie nieruchomości,
- informowanie, poprzez wywieszenie na tablicach odpowiednich informacji o telefonach służb technicznych,
- zapewnienie dyżurów administratora na terenie nieruchomości oraz składanie okresowych raportów z podjętych działań.
4. OBSŁUGA TECHNICZNA
- bieżące administrowanie i prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- zapewnienie prawidłowego użytkowania budynków i lokali oraz instalacji wspólnych i infrastruktury technicznej,
- zapewnienie warunków bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- zapewnienie zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków na nieruchomości wspólnej, bieżącej konserwacji, napraw i obowiązkowych przeglądów technicznych,
- zapewnienie niezbędnego i wymaganego ze względów technicznych wstępu do poszczególnych lokali, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu, modernizacji albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej,
- bieżący nadzór nad kontrahentami świadczącymi usługi w zakresie obsługi technicznej, włączając wyszukiwanie usługodawców, opracowanie warunków umów/współpracy, kontrolę wykonania umów przez usługodawców i odbiór zrealizowanych prac oraz wynikające z nich niezbędne renegocjowanie, aneksowanie i rozwiązywanie umów dotyczących zarówno nowych inwestycji, jak i bieżącej obsługi budynków i urządzeń,
- oszacowanie wartości niezbędnych działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych)
Na życzenie, zapewniamy użytkownikom poszczególnych lokali, odpłatną, kompleksową obsługę w zakresie drobnych napraw (elektrycznych, hydraulicznych, ślusarskich, budowlanych, etc.)
5. PRZEJĘCIE NIERUCHOMOŚCI
- sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji technicznej (projektowej, powykonawczej i bieżącej tj. książek obiektów budowlanych), eksploatacyjnej i finansowej od wskazanego przez Zleceniodawcę podmiotu,
- czynny udział w uporządkowaniu spraw związanych z przejęciem nieruchomości, przede wszystkim uzgodnienie brakującej dokumentacji techniczno-eksploatacyjnej
- Uporządkowanie stanu technicznego i prawnego potwierdzonego odpowiednimi dokumentami dokonuje się raz w ciągu całego istnienia przedmiotowej nieruchomości – jest to czynność jednorazowa. Jednakże dla Zleceniodawcy stanowi fundament normalnego i bieżącego funkcjonowania i obejmuje następujące czynności:
- porozumienie się z byłym administratorem lub zarządcą co do trybu przejęcia nieruchomości protokołem zdawczo-odbiorczym,
- weryfikację stanu prawnego nieruchomości, wykazu lokali (mieszkalnych i użytkowych), właścicieli lokali i najemców w lokalach,
- zebranie aktów notarialnych przypisanych do poszczególnych lokali,
- analizę dokumentów dokonaną przez inspektorów nadzoru oraz zlecenie i egzekwowanie uzupełnienia brakującej dokumentacji w tym m.in.:
- dokumentacji technicznej budynku,
- instrukcji obsługi i eksploatacji,
- decyzji urzędu o dopuszczeniu budynku do użytkowania,
- aktualnych protokołów z przeprowadzonych przeglądów technicznych,
- książek obiektu budowlanego,
- dokumentacji administracyjnej,
- dokumentacji eksploatacyjnej,
- dokumentacji finansowej,
- przejęcie spraw w toku i ich dokumentacji (np. procedury zgłaszania i wykonywania napraw gwarancyjnych, prace modernizacyjne, remontowe),
- weryfikację podpisanych umów.
Za w/w czynności, związane z przejęciem nieruchomości od dotychczasowego administratora lub zarządcy, nie pobieramy dodatkowych opłat.